Určite sa mnohí z nás aspoň raz zamysleli, čo sa skrýva za tým za tým, keď spontánne hovoríme o nejakej firme, že je dobrá, je v nej super atmosféra ap.
Ak firma dobre funguje, je to odrazom toho, že v nej pracuje niekoľko dobrých, pre firmu rozhodujúcich ľudí. Väčšina ľudí vo firme sa stavia k situáciám, úlohám a celému dianu veľmi priaznivo a priateľsky. Tak, aby ich pôsobenie vo firme prinášalo prospech ostatným aj im samým.
Ako spoznáme kľúčového človeka vo firme? Kto to vlastne je?
- nepozerá na to, koľko hodín má pracovať podľa zmluvy. Pracuje toľko, koľko je potrebné, aby dosiahol tie najlepšie výsledky. Jeho pracovný čas je odvodený od toho, ako je splnená pracovná úloha a nie podľa cvaknutých hodín.
- nepotrebuje pokyny, aby konal. Väčšinou vie čo má robiť, vie ako nadchnúť ostatných pre najekú akciu, ide príkladom. Zaujíma sa o dianie okolo seba, nečaká, kým dostane príkaz, aby niečo vykonal. Vidí súvislosti, vie čo má robiť a iniciatíva vychádza od neho.
- má stabilne dobrú náladu, na veci pozerá pozitívne, hľadá riešenia aj v komplikovaných situáciách. Pozerá na veci ako ich robiť a nie ako to nejde
Prajem Vám, aby ste takýchto ľudí mali vo firmách čo najviac.