Buďte tým kým ste...Robte to čo viete...

Inzerát - voľné miesto

14.05.2010 23:10

Stáva sa Vám, že na inzerát zareaguje toľko záujemcov o zamestnanie, že nemáte dosť času na to, aby ste všetky materiály prečítali?

Alebo máte pocit, že je jedno aký inzerát uverejníte, pretože aj tak sa nenájde žiadny vhodný uchádzač?

Mali by sme vedieť, že to, čo vo Vašich inzerátoch uverejníme, má veľký vplyv na to, aké typy uchádzačov sa nám prihlásia a koľko ich bude.

 

Bežné inzeráty:

-       obsahujú prísľuby o slušnom postavení, dobrej odmene, bonusoch ap.

-       práca je charakterizovaná ako príjemná, možno až zábavná

-       prezentovaná býva aj veľmi výhodná poloha pracoviska a ostatné plusy ap.

 

Keď si takto alebo podobne znejúci inzerát prečíta záujemca o prácu, nadobudne dojem, že za nenáročnú a peknú prácu dostane dobrú odmenu. 

Hoci v inzeráte uverejníme aj ďalšie dôležité informácie typu „hľadáme človeka, pre ktorého je dosiahnutie výsledkov v práci to najdôležitejšie“ ap., može sa stať, že tieto zaniknú. Je to preto, že sa veľmi snažíme „predať“ voľné miesto a veľmi chceme zaujať najlepších kandidátov.

A to spôsobí, že na náš inzerát odpovedá veľa nevhodných kandidátov.

Aký je ideálny stav? Ten nastane vtedy, ak dostaneme menší počet odpovedí, ale tie nám zašlú vhodní kandidáti.

Pozrime sa na vec reálne. Väčšina pracovných pozícií nie je ani príjemná, ani zaujímavá a už vôbec nie nenáročná. Oveľa viac pozícií je takých, kde musí kandidát tvrdo pracovať, aby dosiahol úspech.  Napriek tomu, že toto vieme, častokrát máme pocit, že ak pri uverejnení inzerátu povieme pravdu, prihlási sa málo záujemcov.

Nie je to celkom tak.

Pracanti hľadajú ........

Dobrí pracanti majú radi pravdu. A hľadajú oveľa viac ako len dobré zamestnanie. Ich nezaujíma ľahká práca, chcú sa s niečím popasovať, hľadajú niečo náročnejšie.

Druhá dôelžitá vec je, že pracanti sú väčšinou zamestnaní. Nevysedávajú doma a nečakajú na super príležitosť. Sami sa snažia veci riešiť. Ak sa vôbec niekedy stane, že nemajú prácu, okamžite dostávajú ponuky od ľudí, ktorí pôsobia v rovnakom odvetví a vedia o nich, akí su hodnotní. Ak títo ľudia hľadajú prácu, majú záujem nájsť ju čo najrýchlejšie. A málokedy si ju hľadajú len preto, že chcú viac zarobiť. Je to skôr preto, že hľadajú pre seba väčšiu výzvu, chcú niečo zvládnuť, niečo zdolať.

A toto je práve to, čo v inzeráte pritiahne pozornosť schopných ľudí.

Je možné, že sa im celkom dobre darí v zamestnaní, ale je to pre nich stereotyp. cítia, že dosiahli maximum, že v súčasnej práci sa už nemajú kam posunúť. Alebo ich manažéri robi veľa náhlych a neuvážených rozhodnutí a oni tak nemôžu vybudovať niečo stabilné. Ak toto trvá už nejaký čas a oni s tým nesúhlasia, začnú sa obezrať inde.

Tí pohodlnejší .....

Tí, ktorí radi poľavia v práci, buď prácu nemajú, alebo tú čo majú celkom dobre nezvládajú. Preto sa v práci necítia dobre. Zlý pocit môžu mať aj z toho, že od nich šéf vyžaduje výsledky a oni ich nedokážu dodať.

Takíto ľudia hľadajú zamestnanie, kde nebude veľa práce, kde nemusia vynaložiť veľa námahy. Snívajú o tom, že budú mať prácu, ktorá im prinesie kopu peňazí. A nie je zriedkavosťou, že sa zaujímajú o pozície, ktoré majú určité postavenie. Toto teda urcite nie je super kandidát.

 

Keď zvereníme inzerát, ktorý hovorí o tom, čo kandidát dostane, na čo sa môže tešiť a nepovieme priamo, čo práca vyžaduje naozaj, máme menší problém. Prečo? Pretože na našu ponuku budú reagovať „Tí pohodlnejší“, ktorí si myslia, že ponúkame bezstarostnú prácu, presne takú akú hľadajú.

 

A výsledkom bude, že na inzerát nezareagujú žiadni „Pracanti“ alebo len veľmi málo z nich. Pretože necítia z ponuky žiadnu výzvu, ktorú by mohli zdolať.

Ak chceme prilákať „Pracantov“, zabezpečí to inzerát, ktorý provokuje.

Aký to je:

-       je nasmerovaný na osobu,ktorá chce tvrdo pracovať

-       hovorí o tom, čo je hlavným účelom voľnej pozície a aký výsledok sa na nej očakáva

-       hovorí o veľkej zodpovednosti kandidáta

-       otvorene hovorí o možnýh prekážkach, ktoré sa môžu objaviť

-       inzerát obsahuje len pravdivé informácie

-       odmeny a bonusy nie sú v inzeráte tie najdôležitejšie

 

Čo je tou  výzvou? K predchádzajúcim bodom môžete pridať informáciu o tom, že nie každý je schopný a ochotný vykonávať prácu, podľa pravidiel, ktorú sú dané.

Čo dosiahnete takýmto inzerátom?

      - o prácu sa budú zaujímať tí správni kandidáti

-        -   „Tí pohodlnejší“ sa od takejto ponuky odvrátia

-       - terajší aj potenciálni klienti si urobia perfektný obraz o inzerujúcej firme

-       - záujemca nebude očakávať od práce niečo iné, než je inzerované

-       - určite bude s náborom ľudí menej práce

 

Kontakt

Arte Vitae, s.r.o.

horakova@artevitae.sk

Hraničiarska 13/23
851 10 Bratislava 59

+421 918 928 768

Vyhľadávanie

© 2010 Arte Vitae, s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si webové stránky zdarma! Webnode